cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Chipper.... :P

Kategori: Träning

 

 

Jag mådde illa redan innan passet idag och var supernervös!... chipper... För att förklara med ord vad det är:

"It's called a chipper, because you "chip" away of the workout like a wood-chipper"

"The atypical chipper in Crossfit is composed of 5 to 10 movements done at a moderate level and is designed to push the metabolic condition of the athlete(s) who find themselves lucky enough to be participating in one of these workouts.  One thing is for certain, Chippers both test and push your limits."

 

Så till vår chipper idag då!

25 Walking lunges steps
20 Pull-up
50 Boxjump
20 Double unders
25 Hand release push-up
20 Knees to elbow
30 Kettlebell Swings 32/24kg
30 Sit-up
20 Hang squat cleans 16/12kg kettlebell
25 Back extensions (på golv, ej i maskin)
30 Wallball
3 Rope climb

Jag blev faktiskt ganska nöjd med mina rope climbs! :D Skrapade dock upp benet litegrann så det får bli hellånga brallor nästa gång ;). Avslutade hemma - i vanlig ordning - med 6min abs workout. Träningen idag kändes helt ok faktiskt! Men jag tror att jag hade haft mer energi om det inte vore för att jag hade haft känning under hela morgonen. Tanken var ju även denna dag att jag skulle fasta, men jag behövde ta några valnötter och paranötter för att höja värdena en aning. Drack förresten koffeinfritt kaffe på morgonen och det funkade finfint! Inga förhöjda värden här inte *glad*

Bilden visar nåt som kallas "CrossFit-skydd" och är till för händerna när man utsätter dem för exempelvis många pullups: det skyddar mot köttsår och valkar - vill haaaaa!

Mitt "post workout"-mellis (efter träningen) bestod av ca 1 dl kokosmjölk mixad med 1 avocado, 1 ägg, ingefära, kanel och lite gurkmeja. Till det en macka med kokosfett (istället för smör) och en ostskiva - gott! Men jag råder att INTE äta kokosfett på fastande mage :P

Jag tror förresten att jag är något på spåren gällande det här med periodisk fasta: mina värden var superlåga under hela fredagen (inte så bra att gå med känningar, men det betyder ju att jag kan sänka mina insulindoser) och jag tog inte ens något insulin till middagen! 3 enheter under hela dagen - vilket ska jämföras med att jag kunde ta uppåt 30 enheter måltidsinsulin innan LCHF och rätt kost - till och med så att jag blev impad! Sen vaknade jag ju dessvärre med känning och har haft lågt hela dagen. Efter träningen var det ju som vanligt högre, men jag behövde inte alls någon hög dos för att sänka det igen :)

Happy happy! Nej; nu ere dags att laga middag

Kommentarer


Kommentera inlägget här: