cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Vad gör jag för fel??!

Kategori: Allmänt



 
Jahapp... Då var man som sagt tillbaka i vardagen... Och blodsockret likaså. 
Hjälpte tydligen inte att jag höjde den långtidsverkande dosen på morgonen: värdena steg ända till lunch (från 3,0 till 5,0) trots att jag bara druckit en Bullet Coffee till frukost - förra veckan höll jag ett jämnt värde från morgonen ända till lunch.
 
Till lunchen igår tog jag en enhet mer än när jag var hemma - hade ändå ett värde på 7 två timmar senare... :P
Jag var ganska hungrig - inte så mycket mat med till lunch - så jag tog några enheter för att kunna ta ägg. Gissa om jag fick känning????
 
Okej, då var värdet ganska okej när det var dags för träning då. Men vad hände sen? Jag visste att det skulle stiga efteråt så jag tog lika många enheter till middagen som jag gjort under förra veckan... Sockret fortsatte att stiga till det var läggdags så jag fyllde på med en enhet måltidsinsulin till.
Tyvärr hjälpte det föga: vaknade med ett  - för mig - högt blodockervärde denna tisdagsmorgon. SUCK - vad ska jag göra? Vad är det som orsakar de här skillnaderna från förra veckan? Det är j*vligt tröttsamt i alla fall....
 
Hjälp? Nån? :)
 
Tar min Bullet nu och så får vi se hur den här dagen fortlöper: ska följa med Syster på lägenhetsvisning ikväll och sen blir det en WOD :)
 
Ses!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: