cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Lillördag

Kategori: Allmänt



 
Nu har blodsockervärdena börjat återgå till de lägre nivåerna... Men bl.a på grund av väldigt sen middag vaknade jag med högre socker än önskat igårmorse - och jag var dessutom fortfarande mätt sedan kvällen innan - så jag drack bara en Bullet Coffee till frukost.
Det enda insulin jag tog var långtidsverkande; förväntade mig att sockret skulle sjunka bara med hjälp av det - men icke!
Två timmar innan lunch vart jag så superhungrig att jag inte kunde vänta - tog insulin och åt en avocado.
Rent psykiskt känns det inte så bra att tillsätta insulin hela tiden; vet ju att det bland annat binder fett och jag vill liksom inte ta det "i onödan", när jag ändå ska äta om ett par timmar och då kommer att ta några enheter... Men men, idag gjorde jag det i alla fall och sedan 11-tiden idag har jag haft låga blodsockervärden. Känning under senare delen av eftermiddagen. 
Fattar fortfarande inte riktigt vad de här stora variationerna beror på? 
 
Onsdagen bjöd inte på någon träning, men däremot en 1,5 timme lång promenad med en italienska som jag träffade på en middag för några veckor sen! 
Det var kyligt men väldigt fint väder och vi pratade på som bara den - jättemysigt :)
Kommer att bli fler gånger, men hon är lite orolig för vintern och snön - jag med!! Ser verkligen inte fram emot det där mörka, kalla.. alltid frysa.... Brrr. Får väl gå upp värmen ;)
Bilden - mobilbild igen :/ - är från promenaden! 
 
Hemma vid åtta och helt slut efter att halva veckan passerat - tur jag hade matlådor i frysen :D
 
Ikväll blir det dock träning! Ska visst vara fint väder så jag funderar på att bl.a köra en WOD som jag hittade på functionalfitness-sidan - återkommer om det!
 
Ha en bra
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: