cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Fantastisk lördagkväll

Kategori: Allmänt

 
Vår "Evening" härhemma i lördagskväll var verkligen fantastiskt trevlig! Många kära vänner som man inte träffar så ofta <3
Det är verkligen härligt med folk som man kan umgås med precis som om ingen tid alls har gått sen man sist sågs. Hoppas på fler såna tillfällen framöver :)
 
Jag och Coach hade förberett både städning och andra förberedelser i dagarna tre och under lördagen knåpade vi ihop både parmesanchips i tre olika smaker, hemmakryddade nötter, två olika pizzor, dipsåser och gönsaksstavar. Serverade även "färdiggjorda" nötter och ölkorvar.
 
Det var inga inbitna LCHF:are vi hade bjudit över så det var lite nervöst vad de skulle tycka om pizzorna - men det verkade gå hem! Båda tog slut under kvällen (hoppas att det var för att de var goda och inte bara i brist på annat att tugga på *hehe*)
 
Mitt blodsocker då? Jovars! Jag är en fena på att alltid ta för höga doser under sådana här tillställningar; jag resonerar så att "eftersom att jag äter sånt jag inte brukar - LCHF eller ej - och i mängder jag inte brukar och tider jag inte brukar äta på så tar jag nog lite extra insulin..."
Det gjorde jag igår också, men nu i mindre doser utspritt under flera tillfällen - och endast efter att först ha tagit blodprov.
Det gick bra; klarade mig utan känningar - ända till det var dags att sova för då tog jag lite extra utifall att värdena skulle stiga under natten. Smart. Säger inget mer...
 
Recept på våra fantastiska kreationer kommer under veckan :D
 
Avslutar med ett tips som min kära mor <3 gav mig för flera år sen: För att avocadon ska hålla en fin och grön färg när man har gjort exempelvis guacamole av den; lägg kärnorna i ett glas med vatten och ställ in i kylen! Vår guaca höll sig till och med över natten med bara en yttepytte förändring i färgen :)
 
 
 

Kommentarer

  • Frida säger:

    Hej!!
    Fick idag tips om din blogg och underbart!! Är också typ 1 efter min andra graviditet och känner igen mig i detta duttande med insulinet....jag tar ofta i mer än jag behöver...med resultatet "känningar"
    Har precis dragit igång med strikt lchf igen efter månader av syndande.....ser fram emot o följa dig o din blogg!!

    Svar: Hej Frida! Kul att höra - du är väldigt välkommen :) Förhoppningsvis kanske vi kan utbyta lite erfarenheter

    Lycka till med kosten - vi ses ;)
    Cissif

    2012-09-10 | 07:25:31
    Bloggadress: http://vildatokar.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här: