cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Fullspäckad söndag!

Kategori: Allmänt

Efter fem timmars sömn var det bara att kliva upp till en späckad söndag som skulle inledas med FALLSKÄRMSHOPP (!!!) i Nyköping :D. Jag och en vän köpte hoppet för två år sen, men väder, fullbokade tider och trasiga plan har satt stopp - till idag!
Det var en riktigt obehaglig känsla att kasta sig ut och falla fritt flera hundra meter; det var först när tandemledaren öppnade fallskärmen och vi började "sväva" mot marken som jag kunde slappna av och verkligen uppskatta färden. Vilken utsikt! Så himlarns bra väder också... Det var häftigt, men räcker med en gång ;) Har fortfarande lock för ena örat! Bilder kommer imorrn..

Vi stack vidare till en Stadium outlet och äntligen fick jag uppdatera min garderob! Riktiga fynd på tröjor, löparskor och träningsbyxor - bara att rensa garderoben hemma *glad*
Lunchen intogs på Max och det blev deras Low carb burgare - supergod och så nära "min" mat man kan komma på hamburgerrestauranger. Det tråkiga är bara att man aldrig till 100% kan veta vad maten innehåller... Tror att dressingen innehåller en del socker och annat som mitt blodsocker reagerar negativt på :/ Får bli mer insulin nästa gång eller så kanske man kan skippa dressingen?


Därefter hem och i stort sett vända: grillning hos mor och far stod på schemat! Hade marinerat kyckling i olja, salt, sambal och kokosflingor, tillbehör var bla ugnsbakad kålrot och haricot verts - grillat är ju såååå gott! Tur att man har föräldrar som gärna ställer upp på att tända grillen <3
Ett par glas rött till det är aldrig fel att avsluta veckan med

Helt slut efter helgen ska jag nu kravla till sängen - GoNatt

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: