cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Borta bra men hemma bäst..

Kategori: Allmänt

Det har varit superskönt med avkoppling, god mat och bekväma sängar, men det känns bra att komma hem till rutinerna, träningen och lagoma mängder mat - när de serverar buffé på restaurangerna så äter man gärna mer än nödvändigt ;). Vi åkte hyfsat tidigt från hotellet igår morse så med tanke på det och all mat valde jag att fasta halva dagen. Vi åt dessutom middag klockan tio på lördagkvällen så jag var inte vidare hungrig ;)

 

Coach har också börjat med periodisk fasta nu! Kul att vi kan "göra sällskap" och inte behöver vänta på att den ena ska äta eller inte. Under morgonen idag hann vi till exempel rensa lite hemma, storhandla, tvätta bilen, ta en promenad... Det här var det första jag åt idag; jordgubbarna är suuuupergoda, men jag är lite varsam med mängderna tack vare kolhydratinnehållet/fruktosen.

 

Fröknäcke, smör, jordgubbar, avocado, halloumi, melonkärnor, tryffelolivolja

 

Ledig idag och körde två 6-pack innan lunchen: det börjar bli mer koordinations- och balanskrävande nu! Kan vara lite frustrerande ibland att lägga mer energi på att klara av övningen än att göra så många repetitioner som möjligt, men de är återkommande så till slut lär man sig väl ;)

Ser fram emot att äntligen få träna på klubben ikväll igen! Det blir deadlifts (marklyft) - vilket jag planerade att träna på i Turkiet, men skivstänger saknades ju som sagt på gymmet där och "tur" var väl det!

Har fortfarande inte kommit fram till hur jag ska göra med EAA-pulvret: jag hade ju uppehåll förra vecka, men å andra sidan var ju allt annorlunda med mat, motion, tider mm så jag såg egentligen ingen skillnad. Dessutom kan det ju vara svårt att avgöra efter så kort tid om EAA givit effekt eller inte... Vad ska jag göra?? Är jag en pulvermänniska eller inte? ;)

 

Just ja; glömde mitt måltidsinsulin på flyget på vägen hem igår... som väl var hade jag en halvtrasig hemma som gick att använda - TUR att man spar sånt! De elektroniska recepten är ju smidiga så jag kan nog hämta ut en ny redan imorrn, men man lär sig ju en läxa... Glömma insulinpennan!! *hmpf*

 

Jaja; nu ska jag testa Åses müslirecept som jag hittade i Mat&Hälsa-tidningen för en tid sedan! Kommer antagligen att göra vissa justeringar ;D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: