cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Kommer sommarn nu?

Kategori: Hälsa

 

 

Såhär bra start hade jag på min morgon! Coach följde med på morgonpromenaden och passade på att fota de "första" solstrålarna - härligt!

Dagens frukost innehöll bl.a en ny proteinshake som faktiskt var himlarns god: proteinpulver, vatten, kokosmjölk, lite äggvitor som blev över från gårdagens middag (måste ta tillvara på ALLT! ;D), ingefära och gurkmeja - nöjd och glad!

 

Varför använder jag så mycket ingefära och gurkmeja då? Jo,

 

Gurkmeja:

* Hjälper mot inflammationer i muskler, leder och andra organ

* Skyddar levern

* Förebygger demens

* Stärker och förbättrar matsmältningen

* Hejdar tillväxt av cancer

* Minskar risken för hjärt-, kärlsjukdomar

* Rik på antioxidanter

- Undra på att det har kommit så många kosttillskott med gurkmeja!

 

Ingefära:

* Lindrar oroliga magar och illamående

* Inflammationshämmande

* Rik på antioxidanter

- Läs mer här

 

Jag ville utnyttja varje liten sekund av det hyfsat fina vädret idag så det vart tre promenader: en 35 minutare innan frukost, en 45 minutare innan lunch och sen en kortare på ungefär 20 min direkt efter träningen! Man vet ju aldrig när solen tittar fram nästa gång så det är bara att passa på.....

 

 

Kommentarer

  • Camilla säger:

    Testade TYP den proteinblandningen, fast jag använde lite grädde istället (kokosmjölken var slut)och la till två st jordgubbar ;), blev jäkligt gott, ingefära och gurkmeja spetsade till det med lite sting utan att smaka "matigt". :)

    2012-06-14 | 18:09:13
  • Cissi säger:

    Aha! Det låter supergott - ska jag testa :). Tror du att hallon och blåbär kan vara nåt också?

    2012-06-14 | 21:28:14
  • Camilla säger:

    Ja det tror jag definitivt!

    2012-06-15 | 17:40:23

Kommentera inlägget här: