cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Promenad.... Eller nåt ;P

Kategori: Allmänt

Onsdagens träning var den sista på klubben på denna vecka: övertid idag fredag så jag hann inte till passet.

Vad gjorde vi för roligt i onsdags?? Jo:

 40 Wall balls 7kg

30 Back extensions (superman)

20 SDHP m Kettlebell 16kg

10 Pull ups

20 SDHP

30 Back extensions

40 Wall balls

 

Wallballs är tungt men brukar inte kännas omöjligt. Denna kväll kändes det dock vääääääldigt segt. Som tur var var det bara 40 åt gången så det var lätt, rent psykiskt, att räkna ner J

Jag hade planerat att köra en 6-pack workout när jag kom hem, men klockan var närmare halv nio när jag väl var hemma – ingen mat hade jag ätit och dessutom skulle jag försöka hinna med läggdags inom en timme! *puh*

 

Morgonens pass var ganska intressant; räknade inte med att jag skulle orka med någon vidare träning efter jobbet – så jag ersatte morgonpromenaden med en 400m promenad i form av walking lunges :P... Jag HAR gjort roligare saker... Jag lovar...

Klockan 06:00 var jag nere på IP hemma hos oss (promenaden dit samt 400 m lätt jogg var uppvärmningen).

När jag hade gått mindre än 1/3 av banan började jag fundera på vad fanken jag gett mig in på?? Men det här är andra gången jag kör just denna WOD – skillnaden var att jag bara behövde gå ett varv: förra gången gick vi upp och ner i salen på klubben typ 50 gånger.

Dessutom sken solen och det var riktigt behagligt ute – bara att kämpa på! Jag tänkte att ”Det får ta den tid det tar” ;)

Dock var jag ju under viss tidspress eftersom att jag skulle sticka till jobbet – fasta så jag sparade in lite tid i alla fall ;) – så det vart ingen 6-pack denna dag heller.

Med tanke på att benen kändes som stockar under hela förmiddagen så var jag ändå ganska nöjd med mitt ”korta” pass.

Eftersom att jag nu tränat så tidigt tänkte jag att jag behöver bryta fastan litegrann i alla fall, så jag tog en skopa protein utblandat med vatten två timmar efter träningen.

Laddad för en lååååång dag på jobbet med andra ord!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: