cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Dåligt samvete..... :(

Kategori: Allmänt

 

 

 

Det vart ingen träning idag... Byggde skåp och fönstershoppade istället så jag hann inte till klubben: hade sett fram emot dagens pass (floorpress) hela dagen, men bestämde mig i sista stund för att inte stressa iväg.

Jag får alltid så gruvligt dåligt samvete när jag inte tränar det antal dagar eller de specifika dagar som jag bestämt och planerat sedan tidigare - det är precis som att jag sviker mig själv! Så börjar jag oroa mig för hur mina värden ska reagera och att allt med maten blir fel *suck*

 

Som tur är har jag några dagar kvar denna vecka att ta igen det på och jag har redan planerat hur jag ska lägga upp det ;D

 

Dagens tredje tips är mitt sätt att göra blomkålsmos på:

Baka blomkålsbuketterna i ugnen med smör eller kokosfett och salt. När de är klara: mixa till ett mos tillsammans med smör - klart!

 

Idag testade jag en ny variant:

Rotselleri

Blomkål

Smält deodoriserat kokosfett (smaklöst)

Timjan

Ingefära

Lite salt

2 msk creme fraiche

 

Smörj ugnsplåten med kokosfett, skär upp färsk blomkål och rotselleri till bitar.

Smält kokosfett tillsammans med kryddorna, häll över blomkålen och rotsellerin i plåten - rör om och in i ugnen på 175 grader ca 30 min.

Mixa tillsammans med kokosfett och creme fraiche.

Jag åt ugnsgrillad baconlindad korv till och valde därför att inte salta moset så mycket

 

Härligt med en ledig dag mitt i veckan; borde ske oftare! Fast MED träning nästa gång....


Kommentarer

  • [email protected] säger:

    Låter supergott med ditt nya tips på blomkålsmos! skall testa. Tack även för inlägget om margarinet/smör!

    2012-06-07 | 22:03:19

Kommentera inlägget här: