cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Äntligen helg!

Kategori: Allmänt

 

 

Fredagen innebar naturligtvis låga blodsockervärden - hela dagen... Vet inte vad som hände mellan onsdag och torsdag, men allt var garanterat precis som vanligt när fredagen kom. Och lite till... Det tråkiga är att lördagsfastan blivit förstörd i och med känningar hela kvällen och natten *suck*

 

Jag var taggad inför träningen dock! Kändes "spännande" på något vis  att träna CrossFit en fredag; det tillhör inte det vanliga ;)

På grund av min handled behövde jag byta ut båda övningarna som ingick i dagens WOD:

5 varv av

power clean (jag gjorde power snatch)

10 HSPU (jag gjorde vanliga push ups)

 

Bristande teknik i power snatch gjorde att träningen gick sådär :/... Det blev ingen ansträngning utan mer övning. Hoppade hopprep en stund efter för att hålla igång men, nä: jag var inte nöjd. Det värsta var att jag hade känning efter passet - annars hade jag gjort något mer hemma.

 

Fick lite "me-time" hemma: karln var på sommarfest med jobbet :)

Solen sken rakt in i köket och bara det gjorde att humöret kom tillbaka! Intog faktiskt middagen på balkongen - härligt!

 

Romanescomix (jag tar däremot bort morötterna)

Champinjoner

Olika korvar med hög kötthalt, skurna i medaljonger

Oregano

Ingefära

Havssalt

Ugnsstek romanescomixen med olivolja och havssalt - 175 grader på en plåt. Stek under tiden champinjonerna i smör tillsammans med oregano och ingefära. Tillsätt korvarna när champinjonerna börjar få fin färg.

När det är nästan klart: blanda i svampen och korven i mixen i ugnen, höj gradantalet till 200. Låt stå tills det får en något bränd yta.

 

Rosta i panna:

Melonkärnor

Solroskärnor

Pumpafrön

 

Getostcreme

Zetas getost

Creme Fraiche

1 soltorkad tomat

Lite vit tryffelolja

- Mixa!

 

Gott var det - speciellt i solen på balkongen ;)

 

Nu är det dags att ladda för en intervallträning i spåret! Därefter bär det av till stan (måtte det vara uppehåll idag :P) med käraste syster :)

 

Ha en bra dag <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: