cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Lata söndag - eller?

Kategori: Allmänt

Det kändes som att söndagen var en väldigt lat dag, men jag och coach "hann" med en hel massa saker!

Vaknade vid åttasnåret, däckade klockan elva kvällen innan, och var inne i stan till klockan 10 redan! Solen var framme och himlenalldeles blå - varmt var det också! Första gången denna sommar som jag hade shorts och linne :)

Vi promenerade 3 timmar innan vi kände att det var dags att äta (första målet denna dag). Det vart grekiskt - det är enkel mat att anpassa efter vår kost och ofta väldigt gott!  Där vi år var det helt ok och med tanke på priset (99:- för sk "helglunch) kunde man kanske inte vänta sig mer...

Vi fortsatte vår färd till fots genom stan och handlade litegrann på Cajsa Warg! Det är ganska höga priser och man köper inte så mycket åt gången, men butiken är verkligen mysig och fräsch: de håller ordning i hyllorna och ser till att alla råvaror är av bäsa kvalitet.

Denna gång handlade vi Macadamianötsolja och Chorizo

 
  
 
 
Nu hade solen försvunnit och det började blåsa ordentligt och bli ganska kallt, så vi for runt till olika ställen med bilen: shoppade saker till hemmet lite här och var. Bl.a en ny större kruka till Paprikaplantan som växer så det knakar! Man har ju en trädgårdsmästare hemma ;)
Jag var bortbjuden på middag, men planerna ändrades under dagen och middagen blev inställd.
Jag är en sån person som behöver ha saker och ting planerat och i vanliga fall plockar jag fram kvällens middag ur frysen redan på morgonen.
Den här gången var det inte värst svårt att komma på något som inte krävde förberedelser: vi hade färsk aubergine, zucchini och sparris samt avocado hemma. Chorizon var ju inköpt och till det gjorde jag en fetaostcreme. Blandade även ihop rostade pecannötter, melonkärnor och pumpakärnor som "strössel".
 
 
Jag marinerade sparrisen i chili, ingefära, havssalt och olivolja innan den fick göra auberginen och zucchinin sällskap i ugnen ca 5 minuter.
 
Fetaostcreme:
Fetaost
Olivolja
1 vitlöksklyfta
Färsk basilika
Mixa!
 
Lite medelhavsinspirerat ;)
Ännu en superhärlig dag med en person som betyder jättemycket för mig <3
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: