cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Uschianimej...

Kategori: Allmänt

 
 
Vaknade med halsont igår morse... :P
Det blev bättre under dagen, men jag kände fortfarande av det på eftermiddagen. Jag mådde inte dåligt i övrigt, så jag bestämde mig för att träna i alla fall; dock inget CrossFit-pass! Tidigare när jag haft lättare halsont och vilat från träningen så har det gått över och jag har känt mig hur frisk och pigg som helst dagen efter.
Ville chansa och tänkte att; om det blir värre så sätter jag kanske igång förkylningen ordentligt och blir av med den fortare!
Tränade med Coach <3 och hans rehabträning för axlarna och bröstet - var annorlunda men bra :). Vi körde åtta olika övningar, med 12-15 reps X 3 varv på varje övning och ganska "högt tempo" - dvs ingen större vila mer än när vi väntade på varandra.
Halsontet blev värre..... Idag känner jag mig lite hängig, varm och mer ont än igår - det blir ingen träning alltså :(. På sin höjd kanske jag går en promenad ikväll istället. Kanske, men å andra sidan så blir man ju frisk fortare och kan börja träna tidigare om man vilar. Tål att tänkas på!
 
Läste precis att om man har halsont men inte snuva (jag) så kan det vara ett tecken på halsfluss... Aja, jag väntar lite till: orkar ju fortfarande jobba så det kanske inte är så farligt!

Kommentarer

  • Camilla säger:

    Hej! Kanske någon som kommer iåg min blogg, www.camilladiabetes.blogg.se som jag låste efter en tid då jag tröttnat och aldrig öppnade igen.. Nu har jag skaffat mig Instagram och visar min diabetes där, foton på pump, insulinsprutot, blodsockermätaren som visar vad mitt blodsocker ligger på, och vad jag äter. Jag äter bara bra mat och lever mycket hälsosamt, mycket rörelse i mitt liv också. En peppande instagram liksom min blogg.

    Om ni inte har instagram, ladda ner appen och lägg till Camillabarrborn så accepterar jag er. Vet inte om instgram fungerar på dator? Någon som vet? Hade varit kul om ni velat skriva att ni har diabetes på en bild så jag vet att jag accepterar och lägger till rätt personer!

    (hade varit snällt om du vill tipsa mig i ett inlägg, tack!)

    Svar: :)
    Cissif

    2012-08-15 | 08:19:58

Kommentera inlägget här: