cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Tur i oturen

Kategori: Allmänt

 
...att jag ska operera handen just den här månaden: väldans ont om pengar gör att jag inte kan betala träningskort, men eftersom att jag ändå kommer att kunna träna 100% så "gör det inget". 
Det är ju i alla fall inte vinter så jag får förlägga träningen till utomhus!
Dessvärre kommer bristen på pengar även att påverka matlagningen, meeeeeen *som tur är* har vi ganska mycket ingredienser kvar hemma såsom kryddor mm så det ska nog gå att göra rolig mat ändå!
En del basgrejer kan vi handla - det är mer speciallivsmedel vi får avstå. Dyra köttbitar kan man ju till exempel hoppa över. Faktum är att det känns lite spännande att se hur väl vi kommer klara oss och hur mycket vi kan snåla på allt den här månaden! :) 
Det jag är mest glad över är att vi faktiskt har en hel del matlådor i frysen från förra månaden - perfekt!
Dessutom får vi väl bjuda hem oss till familj och vänner om det skulle krisa ;)
 
Den här dagen präglas av fasta, Bullet Coffe (ska ta med och bjuda på på jobbet *haha*) en kort WOD - pressat schema ikväll - snabb matlagning på rester och storhandling *pust* - fullt upp alltså!
 
 

Kommentarer

  • Sabine-Välbefinnaren säger:

    Jag tycker också det är rätt spännande och intressant att överleva på lite. Så kanske man lär sig att man egentligen inte behöver så mycket ;-)

    Svar: Precis! En ögonöppnare inför de månader då man faktiskt har pengar - kan man lägga det på bättre saker istället :)
    Cissif

    2012-08-29 | 21:05:46
    Bloggadress: http://www.valbefinnaren.blogg.se

Kommentera inlägget här: