cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Träning femte dagen i rad...

Kategori: Allmänt

 
 
...blev inte så lyckat i fredags tyvärr. Platt fall i förhållande till resten av veckan.
Jag hade fastat och tränat fyra dagar i rad - det här var den femte. Jag kände mig omotiverad, alldeles lealös i hela kroppen och bara trött.
Men jag hade ju redan bestämt mig för och planerat träningen så jag ville inte "ge upp" än. Var mer hungrig än tidigare mornar, men försökte tränga undan de känslorna.
Cyklade - för omväxlings skull - till gymmet. Vet inte vad som hände men varken tekniken, konditionen eller viljan fanns där riktigt och jag kände mig bara mer och mer usel och värdelös. Ofokuserad och inte ens mina inspobilder hjälpte!
 
Kopierade klubbens fredagspass:
 
SWOD
5-5-3-3-1-1
 
WOD
21-18-15-12-9-6-3 (jag orkade dock bara göra de markerade antalen)
SDHP 16kg
 
Besviken cyklade jag hem igen och den känslan satt i hela dagen... funderade mycket på hur det kunde bli såhär? Var inte middagen kvällen innan tillräckligt näringsrik? Hade min kropp tröttnat på all fasta? Var jag för ovan att träna mer än fyra dagar i rad? Hade huvud- och nackvärken från dagen innan tagit ut sin rätt idag istället?
 
Inte ens blodsockret var på min sida den här dagen! Vaknade med bra värde, det höll i sig till träningen, därefter var det högt. Trots insulin sjönk det inte så någon timme innan lunchen tog jag ytterligare några enheter. Då rasade det och jag åt antagligen för mycket för att få upp det igen, vilket resulterade i åter höga värden *SUCK*
 
Hursom... försökte kompensera den bristande träningen med några promenader under dagen istället.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: