cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Mitt-i-veckan-mys!

Kategori: Allmänt

  


 
Typ mitt i veckan - torsdag!
Blodsockret spelar fortfarande spratt och jag tog mer insulin än jag behövde vissa gånger - som vanligt alltså :(.
 
Men men; till det mysiga! Har ju nämnt att det är dålig ekonomi på hemmafronten just nu, men jag och syster planerade för en tid sen att ha en mitt-i-veckan-myskväll så jag hade faktiskt lagt undan lite pengar för just detta tillfälle ;)
Jaja, men vad gjorde vi då??
 
Jag mötte upp syster efter hennes jobb i stan, vi gick till Friskis&Svettis Sveavägen och tränade! 
Inledningsvis körde vi en 5 minutare 6-pack och sen var vi med på ett spinningpass. Bra upplägg med två "heat" där man hade 1-2 minuters återhämtning mellan de två heaten.
Att lägga upp det så gjorde att man faktiskt hade energi under de mer intensiva delarna och kunde pressa varje låt - smart!
 
Därifrån promenerade vi en liten bit och tog sen tunnelbanan till Indian Garden. Fantastiskt mysig restaurang: fräsch och härlig inredning :)
Maten var grym, aningen dyrt men med tanke på smaken och storleken på portionen får man väl ändå säga att det var värt det!
Däremot upplevde jag servicen som lite sämre: vi fick ett bord vid fönstret där vi kom i "skymundan" från de andra gästerna, vilket gjorde att servitörerna varken såg när vattnet var slut eller att vi ätit klart. De kunde ha varit lite mer uppmärksamma med tanke på att man betalar för hela upplevelsen.
Nåväl, jag åt
"Helgrillat kycklingbröst på en bädd av grönsaker och chili. Fylld paprika med kokos, chili, gula senapsfrön, friterade lökringar och en hemlig kryddblandning, Lite het"
Syster:
"Lammkött eller Nötkött med stekt lök, paprika, lammfärs, muskotnöt, Garam masala, citron- blad, färsk ingefära och koriander, curryblad och olivchutney, Lite het"
- vi var väldigt nöjda båda två! :)
 
Däremot började jag fundera på vad den där "hemliga kryddblandningen" innehåller: fick ganska högt blodsocker och magen svällde liksom upp :/... Kan tänka mig att det var någon form av Glutamat
 
Symptom om man är känslig mot Glutamat:
Migrän, huvudvärk, yrsel, magbesvär (t ex diarré), eksem, munsår, rinnande ögon, smärta i nacke och bröstkorg, hyperaktivitet, koncentrationssvårigheter, depressioner, rosacea, tinnitus. Det här även visat sig att kunna öka risken för alzheimers och andra demenssjukdomar.
(här och här finns mer info om vad glutamat är och vad det gör med kroppen).
 
Vi hade i alla fall en supermysig torsdagskväll! <3
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: