cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Fasta + EAA = resultat?

Kategori: Träning

 

 

Hade superjämnt blodsocker hela morgonen fram till dagens spinningpass! Däremot började jag känna mig hungrig och nästan lite skakis sista timmen, så tillskottet av 2dl EAA-vätska var välkommet ;)

Ca 15 min innan träningen tog jag mitt tillskott och det dröjde säkert ytterligare 10-15 min innan jag kände att jag hade energi. Det var precis som att jag ville mer, jag tror att jag orkade mer men jag är inte helt 100%. Det kan ju ha med inställning att göra också? Eller att jag tror så mycket att EAA ska hjälpa så att det känns så *hehe*

Däremot har jag på sista tiden börjat känna att jag är väldigt slut och stum/trött i benen... Vet inte vad jag ska göra åt det? - tips?? Läste någonstans att man kan tillsätta magnesium i form av tabletter mot kramper i vader och lår - jag undrar om det kan vara något?

 

Vad är tanken att EAA ska göra då förresten? Jo, såhär står det på burken:

*Förhindrar muskelnedbrytning (tror jag kan behöva det för benen?)

*Förbättrar återhämtning (kändes ju faktiskt som att jag återhämtade mig förvånansvärt fort under spinningen!)

*L-arginin för ökad pump (höll ju ett ganska högt tempo på passet)

*L-glutamin för snabbare återhämtning

*Rikligt med BCAA för ökad muskeltillväxt (WaOw vilket muskelberg jag kommer att bli! =D)

 

Avslutade med 6:30min 6-pack. Coach sa faktiskt idag att det börjar ge resultat <3

 

Blodsockret efter träningen var dock mindre bra, men en mindre dos insulin innan lunchen gjorde susen!

 

Jag är fasiken superpeppad att testa tillskott, vitaminer mm för att hålla kroppen frisk och stark. Jag har beställt proteinpulver till mig och karln (mer om det när jag fått hem det) och tar dessutom det här:

Omega-3

D-vitamin 5000IE

Ekologiskt odlat Vetegräspulver - (mer info om varför det är bra hittar du här)

EAA pulver

Snart magnesium kanske? Beror på om jag känner någon skillnad efter en tids användande av vetegräs och EAA...


Kommentarer


Kommentera inlägget här: