cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Leverans!

Kategori: Träning

 

 

Igår fick jag leverans från LCHF-butiken! Beställningen bestod bland annat av mandelmjöl och hasselnötsmjöl, vilka jag brukar använda till bakning, panering, pajer... Väldigt användbart!

 

Träningen på klubben under eftermiddagen

5 varv på tid av:

40 double unders

10 pistols (knäböj på ett ben)

 

Följdes av teknikträning på kipping chest to bar, tabata plankan och jag avslutade hemma med 5:30 min 6-pack promise (i ett förövrigt välstädat hem som min käreste lyckats med med endast en hand - den andra sitter i mitella efter operation...)

 

En, enligt mig, ultimat dag ur motionssynpunk ser ut såhär:

Morgonpromenad före frukost

Promenad på lunchen; varierar mellan 25-45 min - man behöver komma ut och få frisk luft och röra på sig när man sitter på kontor en hel dag! Ett litet avbrott...

Träning före middag

Är det fint väder - framförallt på sommaren - kan det vara skönt att gå en pyttesväng efter middagen

 

Inledde förresten min periodiska fasta runt halv åtta åtta igårkväll. Dock tyckte jag att jag hade något för högt värde strax innan sänggående så jag tog lite insulin - vilket jag bittert fick ångra när klockan ringde: känning.

Typiskt att jag aldrig kan ha lite is i magen och bara avvakta innan jag ska göra nåt åt saken! Det blev några valnötter och i kaffet tog jag en tsk grädde (man "får" ha en tsk mjölk i kaffet när man fastar; jag som har slutat med mjölk tyckte väl att grädde borde man få ersätta med? ;D)

 

Hoppas bara på att värdena håller sig ok fram till lunch! Nu; strax dags att åka till jobbet - ha en bra dag

Kommentarer


Kommentera inlägget här: