cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Fisk-tisdag

Kategori: LCHF min mat

Det blev tre promenader idag; frukost, lunch och middag ;) - inte optimalt för mitt skenben kanske.... :/ men jag ville ju utnyttja det fina vädret!

 

Fastade ju idag; nåt jag har märkt är att man vill gärna vräka i sig mat när man väl får äta, men man blir väldigt mätt på ganska lite. Dessutom håller man sig ännu längre innan man blir hungrig nästa gång: jag klarade mig åtta timmar! Det känns faktiskt bra :)

Däremot behöver man nog bestämma innan första målet hur mycket man ska äta och sen äta långsamt - då blir det inte för mycket och så känner man när man är mätt.

 

Tränade inte idag, tog en 1,5 timme lång promenad istället, körde bara 6-pack.

 

Middagstipset den 15 maj: Kokos- och mandelmjölspanerad torsk med parmesangratinerad broccoli och pepparrotsmajonnäs (tack syster för majo-receptet - så himla bra!)

 

Superlätt att panera torsken; vänd i kokosmjöl, uppvispat ägg och sen i mandelmjöl. Jag stekte i kokosfett. För de som är nötallergiker kan man ju vända firren i kokosmjöl blandat med exempelvis sesamfrön - då får man ju ändå texturen.

Broccolin blandade jag med en röra av olivolja, timjan, balsamvinäger, salt och vitlök. In i ugnen på 175 grader tills den är nästintill klar sen på med riven parmesan och låt stå ett par minuter.

Majonnäsen utgick jag från grundreceptet men tillsatte färsk riven pepparrot.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: