cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Fasta, träning, frukost..

Kategori: Träning

Fastan igår; bortsett från att jag hade väldigt lågt blodsocker under morgontimmarna så gick det faktiskt väldigt bra!
När jag hade fått upp värdet till strax över känning så låg det still fram till lunch –jag kände mig väldigt pigg och alert hela morgonen J
Men jag kände mig lite småhungrig till och från – något jag inte gör om jag har låtit bli att äta överhuvudtaget; tror att nötterna triggade igång hungern...

Efter jobbet körde jag min 6-pack promise och stack sedan vidare till syster.

Hon kom på nedan pass som vi genomförde utomhus under coaching av karln min:
400m löpning
15 armhävningar
30 situps
15 tricepsdips
400m löpning
15 upphopp
20 situps
15 tricepsarmhävningar (händerna tätt ihop)
400m löpning

Tabata på ett utomhusgym: floorpress (bänkpress på marken) samt utfall


Efter ca 5 timmars sömn var det dags igen! ;)
Tog en kort joggingrunda avslutade med 9 tabatasprinter och 6-pack promise före frukost. Har mycket att förbereda ikväll inför imorgon då vi ska ha folk hemma, så det vart att förlägga träningen till morgonen.
Kändes jäääääääklarns tungt att springa: ont i ryggen, nacken.. Den typen av träning är något som jag helst undviker, men det är hyfsat smidigt att göra om man – som idag – behöver träna innan alla gym har öppnat och man dessutom behöver ha nära hem.
Skämde bort mig med en superdupergod frukost! En gigantiskt stor avocado, ricottaost, linfrön, olivolja och en skiva mortadella: M-M-M!

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: