cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Tips! Tips!

Kategori: LCHF min mat

Tips #1 Testade en ny blandning med mitt proteinpulver igår till frukost: lika delar kokosmjölk och vatten skakas med proteinet: asgott och mättande! Dessutom höjer inte kokosmjölk mina blodsockervärden i samma utsträckning som grädde (om man vill blanda med det).

Har funkat toppen med proteinet; så länge jag inte har höga värden när jag dricker det så märks det inte av nämnvärt mycket :)

 

 

 

 

 

 

Tips #2 är något som jag testade till laxen häromdagen: blomkålsrösti! Hittade receptet via johannaslchf.wordpress.com

Man ska förkoka och mixa blomkålen innan - vilket jag också gjorde - men jag funderade på om jag nästa gång skulle prova att bara riva blomkålen? Så blir resultatet kanske mer "al dente"... Eller om jag river och sen fräser på den lite lätt i smör; så mjuknar den något men behåller ändå strukturen.

 

Har kopierat in grundreceptet här:

100 gram smakrik ost

Ca 3 dl kokt blomkål eller blomkålsmos

2 ägg

1 msk fiberhusk

Smör att steka i

Kommentarer

  • Camilla säger:

    Testade blomkålsröstin idag, var riktigt ritkigt gott! använde Grevé ost och hade lite lite salt i smeten också. :)

    2012-06-06 | 20:02:39
  • Cissi säger:

    Kul! Ja; jag tror att salt kan behövas - särskilt om man har en mindre smakrik ost :)

    2012-06-06 | 20:24:13

Kommentera inlägget här: