cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Helgens träning

Kategori: Träning

 

 

Lördagens träning på klubben var inställd - i alla fall inomhusträningen. Efter att ha tittat ut på ösregnet och stormarna och slängt ett öga på termometern - som visade fem grader - bestämde jag mig för att inte delta på de utomhusträning som man hade annonserat...

Jag valde en WOD från CrossFit Karlstads blogg istället: riktigt rolig och tung för underarmarna!

5 varv på tid av:

20 Russian twist

20 Kettlebell swings

20 Around-the-world

1 min vila

 

Därefter

3 set av max tid i OH-position med två kettlebells, 12kg

- vila 2 min mellan varje set

(jag modifierade mina over head position och körde med en viktplatta ovanför huvudet istället - min handled fixade inte riktigt kettlebells i den positionen)

 

Avslutning: 6-pack promise...

 

Fastade på morgonen och tog en proteindrink samt lunch efter träningen. Proteinet verkar funkar bra om blodsockret ligger bra: det höjer värdena litegrann men sjunker efter ett par timmar, märkte dock att om jag tar det när sockret redan är högt så tar det väääääldigt lång tid innan det går tillbaka :/. Jag kommer nog att köra proteindrinkar antingen till frukost, mellanmål eller om värdet är lågt/bra efter träningen

Har hittat ett som är superbra förresten! QNT Metapure Zerocarb heter det: innehåller ingen laktos, aspartam eller soja och kolhydratvärdet är dessutom bara 4,9 gram/100 gram! Toppen!

 

Lite sjukt förresten: jag tränade inte i torsdags - värdena var bra på kvällen och HELA fredagen då jag tog väldigt lite insulin. Sen, under lördagen när jag hade tränat så åkte det upp och ner under hela dagen och kvällen... Undrar vad jag gör för fel? Det skulle kunna vara så att stress har med saken och göra i och ed att jag utsatte kroppen för omedveten stress när jag såg till att boka upp vare liten minut med saker att göra. Eftersom att träning är en form av stress så kanske det blir ännu värre när jag dessutom ska hinna med en hel massa med andra saker att göra...

 

Söndag: vaknade med ganska lågt socker, men har lärt mig att det ibland stiger av sig själv, så jag lät det vara: mycket riktigt steg det till en lagom träningsnivå ;)

Fastade idag igen och körde klubbens fredagspass på mitt lokala gym! Kul och utmanande:

5 varv på tid av

5 clean and jerk

15 boxjumps

 

Jag har lite svårt med tekniken på clean and jerk, så jag skalade ner vikten...

Sist men inte minst: 6-pack promise!

 

Även idag var värdet högt efter passet och det höll i sig 3 timmar efter - trots insulin och att jag idag struntade i proteinet. Anar att det var stress även här i och med hur dagen skulle se ut med städning mm.

 

Har förresten lagt upp en länk till onsdagens pass där jag beskrev att vi gjorde "sick-sack hopp" - det heter visst skridskohopp ;)

 

Kör med EAA innan träningarna nu i alla fall, men jag har sänkt dosen till hälften; en skopa pulver och en deciliter vatten.

Så himlarns svårt att veta hur saker och ting påverkar blodsockret! Ibland märks ingenting och ibland stiger det åt skyarna och faller lika snabbt - eller inte alls... :P

 

Nåja *gäsp* - om man ska palla träna imorrn är det lika bra att sussa nu

Gonatt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: