cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Torsdagkväll

Kategori: Träning

 
Det blev matlagning tillsammans med karln igårkväll <3
Jag stod för den smörstekta spetskålen och parmesanknapparna (som egentligen skulle vara bollar :S)
Han gjorde köttfärsen och jag är lite osäker på vad den innehåller, men gör ett försök!
Spetskål är något mildare i smaken än vitkål - passar till det mesta
 
Köttfärs:
Färs av fläsk och nöt
Grädde
Färskost
Cajunkrydda från Extreme Food (det står inget om varken socker, glutamat eller E-ämnen på burken så jag hoppas att det är fritt från det!)
Salt
Krossade tomater
 
Parmesanknappar:
1 hårt uppvispad äggvita
3-4 dl riven parmesanost
Blanda
Klicka ut röran på ett bakplåtspapper, sätt in i 200 gradig ugn 7-10 min
(inte konstigt att det blev plättar istället för puffar/bollar: det skulle vara 2 dl ost och inte 4!)
 
Klart!
 
Färsen var verkligen supergod - och stark ;)
 
Ikväll ska jag äntligen träna på klubben igen och det blir benstyrka:
3-3-3-3-3
Back Squat
 
Resten av helgen kommer att bestå av bröllop och att hälsa på en ny liten bebis - fullt upp alltså ;)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: