cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Tävla?!

Kategori: Träning

 
Har sneglat en del på CrossFit Games 2012 som gick av stapeln i helgen - verkligen imponerande atleter!
Man känner ju igen en hel del av de olika övningarna/WOD:arna som genomförs, men jag ligger inte ens i närheten av samma nivå som de *hehe*
Grymma prestationer och man blir verkligen inspirerad! Kommer att ta med mig den känslan till träningen ikväll och boosta min egen insats.
 
Nåt jag däremot aldrig skulle göra är att ställa upp och tävla.. Mina nerver klarar inte det: jag kan ju bli nervös inför ett vanligt träningspass! Inte för att jag ligger på nivån att ha något att tävla med, men... ;)
Som jag känner tränar jag för att det är kul och för att utveckla mig själv - för mig själv. Det känns som att jag har stått still ett litet tag nu, men jag ska verkligen kämpa lite extra framöver så att jag tar mig framåt igen - förhoppningsvis kan den nyväckta inspirationen hjälpa mig på traven.
Lättast är att peppas på klubben, med alla andra som tränar samma sak. Under semestern kommer det att bli träning på egen hand - vill inte vara "bunden" till några tider att passa, men jag ska samla på mig lite WOD:ar och även kika in på bloggen för att lägga upp egna pass :)
 
Apropå det så ser dagens pass ut såhär:
 
SWOD
Over Head Squats (samma sak som jag tekniktränade på i lördags!)
3-3-3-1-1-1
 
WOD
5 rounds for time:
10 T2B (toes to bar)
15 box jumps
 
Wallclimbsen får jag byta ut pga handleden och sen blir det till att tejpa händerna för T2B:sen!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: