cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Onsdag - mat, träning, wellness ;)

Kategori: Träning

 
Det blev som sagt ingen träning på klubben under onsdagen; jag körde intervaller i slingan hemma - och fick med mig Coach till råga på allt!
Det vart en intervall som jag gjort tidigare och som syster tipsat om:
10 min uppvärmning
15 min intervaller där 60 sek löpning, 30 sek gåvila
10 min nedvarvning
 
Funderade där, medan jag sprang, att de här intervallerna går verkligen att anpassa efter alla olika förmågor: om man har svårare med konditionsträning/löpning så kan man anpassa intensiteten. Gå i rask takt/jogga lugnt under de 60 sek och sen gå lugnt under de 30. När man förbättrat konditionen kan man ju öka på tempot vartefter :)
Tungt var det! Men det kändes som att jag gjorde ytterligare lite bättre ifrån mig än förra gången. Dessvärre råkade jag ta fel skor på och det kändes i ryggen när jag vaknade på torsdagsmorgonen :(...
Avslutade med magträning från 6-pack appen!
 
Middagen intogs i solen på balkongen och bestod av rester från häromdagen: ugnsstekt kyckling, ugnsbakade grönsaker, smetana- och beablandning och en kakao- och chipotlesalsa! (ni vet: chipoteln som jag köpte i Hötorgshallen förra veckan)
Receptet till den sistnämnda hittade jag i tidningen Mat&Hälsa (bild längre ned) men jag ändrade mängderna framförallt på de soltorkade tomaterna - som ofta höjer mitt blodsocker en aning: tog tre stycken istället för 30g - och olivoljan (den ökade jag på en del för att salsan skulle bli mer såsig och mindre stark). Droppade bara i rödvinsvinäger som jag har liiiite svårt för...
 
Kvällen avslutade sen på massage! Det var en, hrm, annorlunda upplevelse... Massören påstod att han behandlat hela brottningslandslaget och ett flertal andra kända idrottsprofiler genom åren, tydligen arbetat professionellt i över tio år.
Det var väl skönt att få en genomkörare, men jag hade föredragit om han varit tyst under massgen och kanske lagt mer tid på de ställen där jag sa att jag har ont.
I och för sig hittade han flera punkter och muskler som var ordentligt stela, men...
Nåja - jag fick rabatt så det var väl värt det ;) 
 
 
 
      

Kommentarer


Kommentera inlägget här: