cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Lyxlördag!

Kategori: Allmänt

                      Lördagen ägnades åt att skämma bort mig och karln: spa- och restaurangbesök :)
 
Vi hade bokat en sk. Duobehandling på Sparadiset Södermalm. Det var en väldigt harmonisk stämning inne på spat (vad annars...?) med exotisk inredning och behaglig musik. Visst; det var plastväxter men med tanke på alla allergier som florerar var väl det en ganska bra lösning :)
Vi fick en varsin entimmes djupgående helkroppsmassage - väldigt välbehövligt kan jag meddela! Därefter tillbringade vi en timme i ett av deras relaxrum: vårt kallades för "Moulin Rouge" och var inrett i det temat med bl.a bubbelpool och egen dusch.
Vi hade med oss en egen liten flaska mousserande som de hade kylt åt oss och serverade i plastchampagneglas. Vi hade toppenmysigt!
 
Efter spabesöket mötte vi upp syster och hennes kille; gick lite på stan och tog en fördrink innan vi satte oss på restaurangen. Vi hade bokat bord på Sonjas Grek och himlarns vad bra det var! Superbra service, fantastiskt god mat och verkligen prisvärt med väl tilltagna portioner - hit går jag gärna fler gånger. 
Det är inga som helst problem att göra rätterna low carb/LCHF och det kändes verkligen som att de använde bra råvaror!
Jag tog Melitzanosalata - aubergineröra - till förrätt och Kotopuolo Fileto - halloumipanerad kycklingfilé, rostade grönsaker, friterad potatis och tsatsiki (jag fick mer rostade grönsaker istället för potatis) till varmrätt.
Dessertmenyn var dock inget som jag kunde äta av: de borde kanske haft någon ostbricka som alternativ, men jag var ändå mätt så just denna dag spelade det ingen roll ;).
 
Det blev en tidig kväll; vi alla var ganska trötta.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: