cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Heldag med syster!

Kategori: Allmänt


 

Kom i säng först halv ett på fredagkvällen, på grund av att jag behövde jobba... :P

Det värsta var att jag var tvungen att fortsätta jobba (bevaka mail och interna system mm) under lördagen och vetskapen om det gjorde att sömnen blev förstörd *suck*. Vaknade halv sju på lördagmorgonen och hade sovit allmänt oroligt under natten.

Blodsockret var sådär så jag tog en enhet innan jag stack ut på morgonens korta joggingrunda vid halv niotiden. Peppmusiken bestod av en salig blandning Metallica, System of a Down, Disturbed, Papa Roach... Fick mig på bra humör i alla fall! :)

Avslutade med en av 6-pack promise workoutsen. 

Det jag sett fram emot hela veckan var en brunch med kära syster <3

Inredningen på Hasselbacken är verkligen superfin och personalen trevlig, men det var alldeles för hög ljudvolym och för många omkringspringande ungar för vår smak... 

Både jag och syster tyckte att vi har ätit bättre hotellfrukostar än den brunch som serverades för 235:-

De hade:

* Ett bord med sillar, gravad och kallrökt lax, oskalade räkor, ägghalvor med romröra (överkokta)

* Ett bord med bröd, smör, färskost, keso, brieostar och hårdostar

* Ett bord med pannkakor (tydligen inte så goda), prinskorv (nån "billig" variant), köttbullar (köpta), äggröra, vilkskavsgryta, olivoljor, marinerad mozzarella, fetaost, frön av olika slag, tomat- och fetaostsallad, två olika salladsblad, ceasardressing (smakade konstigt), brödkrutonger, kycklingbitar, pastasallad, gurka... Säkert nåt mer som jag inte minns

* Ett bord med efterrätter och kaffe/té. Enligt syster gav ingen av desserterna nån wow-upplevelse

Jag fastade under morgonen - big mistake - och både jag och syrran vart PROPPmätta! Ingen av oss tyckte att vi åt varken särskilt fort eller mycket, men vi orkade knappt röra oss efter... Trots att maten inte var någon jättehit så hade vi supermysigt: vi fick åtminstone sitta någorlunda avskilt i en egen liten soffa på en upphöjd del av restaurangen :).

Vi kom fram till att det blir inga fler bruncher för vår del! Inte värt att bli så jäklarns mätt... Det var först efter två timmars promenad på stan, i solen som äntligen kommit fram, som mättnaden började lägga sig någorlunda. 

Lyckades övertala henne om att följa med hem ett tag: vi och coach gjorde en varsin Irish Coffe som vi intog mitt i solen på balkongen - SÅ himla härligt! För att inte tala om GOTT ;D

Det vart några fler drinkar och hemmagjord pizza innan vi följde syster till bussen.

 

Hade verkligen en fantastisk dag - bortsett från stressen av att bevaka jobbet fram till sen eftermiddag - och jag hoppas innerligt att det blir fler av den varan! Det är verkligen såna här dagar, som blir någorlunda impulsiva och avslappnade, som gör att jag stormtrivs :)

 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: