cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Det här kallar jag semester!

Kategori: Träning

Det blev en lång fasta idag!

Dagens träning bestod av

SWOD:

Teknikträning på TGU (turkish get up) med kettlebell - kommer att länka i ett senare inlägg.

WOD: en kettlebell wod som jag hittade på CrossFit Karlstads hemsida

50 alternerande swings m 16kg

1min vila

50 Russian swings m 18kg

1min vila

50 American swings m 16kg

1min vila 50 SDHP (Sumo Deadlift High Pull)

Avslutningsvis: sammanlagt 5min i plankan.

Jag var totalslut efter! Men det berodde också på att jag hade skyhögt blodsocker mot slutet av träningen *suck*...

 

Till lunch bestämde vi oss för att lyxa till det lite; åkte till närmsta delikatessbutik, handlade och stack hemåt. Istället för att luncha inomhus - fantastiskt väder ute! - så begav vi oss på cyklarna till Långbro :) Mitt i parken, på gräset slog vi oss ned.

Det är verkligen semester för mig: att kunna cykla iväg varsomhelst, sitta i solen, läsa och äta en enkel och jättegod lunch - UTAN att behöva ha koll på klockan :)

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: