cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Träning och lunch ute

Kategori: Träning

Det var inte det smartaste draget jag har gjort: att träna axlar två dagar i rad :P.
Vaknade med huvud- och nackvärk igår morse. Tränade shoulder press i styrke WOD:en och orkade inte alls lika mycket som jag gjorde för ett par vekor sedan. WOD:en på slutet - back squats och push press - var jättetung och kändes mest jobbig. Jag kämpade verkligen och gjorde mitt bästa, men jag var helt slut i axlarna!
Som sagt: inte det smartaste att träna axlar två dagar i rad...
 
Det bar av hemåt, gjorde mig iordning och sen bar det av till Amy's på Fridhemsplan!
Dagens lunch var American Chili - jättegod! Äter man inte enligt LCHF så kan man få en brödbit till, äter man lågkolhydratskost/LCHF så frågar Amy om man vill ha en liten bit Brieost istället :) - ja tack! 
Tyvärr blev det telefonbilder den här gången...
 
  
 
Cafét är ganska litet men väldigt mysigt! Amy själv är jättegullig och serviceminded. Hon har både vanliga- och LCHF cupcakes och vi testade faktiskt en: den var alldeles lagom "söt" för min smak (bröddelen var ganska osötad medan toppingen smakade mer). Fick dock ingen bild då mitt sällskap - karln - var väldigt snabb med att provsmaka! ;)
Jag åt dock inte så mycket - sockervärdena påverkas av olika ingredienser och jag TROR att toppingen innehöll mörk choklad, vilket jag behöver vara lite försiktig med.
Blev faktiskt sugen på att testa att göra egna cupcakes! :D
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: