cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Torsdagsmys :)

Kategori: Min diabetes

 
Efter joggingturen i torsdags morse åkte jag in till stan för en välbehövlig klippning! Kändes härligt att kunna skämma bort sig lite :)
Därefter mötte jag upp min kära syster för en liten lunchdejt - vi åt en varsin sallad på Jacob's Coffee. Ingen av oss var särskilt nöjd; smaklöst, inte speciellt mättande och så var det ganska dyrt :P - varken jag eller min syster ville ha pastan som serverades till, ändock fick vi betala vi fullt pris!
Min stackars syster var tvungen att köpa två kokta ägg på ICA för att bli mätt :/...
Jag själv drog senare på mig en ordentlig känning men hade med mig ett ägg som jag kunde ta ;). Blodsockermätaren visade "LO" - det gör den bara om det är riktigt lågt! Det lägsta värdet jag lyckats uppmäta är 1,3 så jag undrar hur lågt LO är?? Läskigt att ha sådana värden...
 
När vi skilts åt bestämde jag mig för att unna mig en manikyr - helt spontant! Spontant och SÅ olikt mig :D. Har aldrig varit på manikyr och resultatet var kanske inte superduperbra, men det var billigt, gick fort och lite mysigt att få bli "omhändertagen" en stund. Men det bästa av allt var att jag gjorde det helt impulsivt!! 
Är man inte kontrollfreak så blir man det med diabetes - man måste ha koll på ALLT: vad maten innehåller, vilken tid man ska äta, hur blodosckret låg för två timmar sen, hur det kommer att reagera nu, vad det är för typ av träningspass, hur lång promenaden är, hur många timmars sömn man får... Det är ett jäkla meck och när man kan göra såna här små spontana saker så förgyller man verkligen vardagen - i alla fall jag :)
 
Kvällen avslutades med matlagning tillsammans med Karln/Coach: Sparrissoppa, ostknappar och fröknäcke
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: