cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Ofrivillig vilodag

Kategori: Min diabetes

 
Det blev det igår... Av olika anledningar har jag dragit på mig en så onödig inre stress att mina blodsockervärden var alldeles för höga. Kände mig trött, hängig och olustig till det mesta och fick aldrig ner sockret tillräckligt för att kunna träna.
Känns jättesurt men jag får ta nya tag idag: försöker att "koppla av" och inte stressa upp i onödan ;)
 
Det blev en promenad i mina fina skor istället och dagens träning ser ut enligt följande (ska göra passet som de körde på klubben igår):
 
Promenad på 30 min till och från gymmet
SWOD
3-3-3-1-1
 
WOD
AMRAP (as many rounds as possible) 15 min
10 hang power snatch (50% av vikten som man klarade på tyngsta 1:an)
15 SDHP 16kg
 
Efter det ska jag njuta av någon riktigt god frukost/lunch! :) 
 
Apropå fasta: jag kör inte stenhårt på antal timmar i fasta och antal timmar under vilka man får äta längre. Jag fastar de dagar som jag ska träna på förmiddagen och sen äter jag när mina blodsockervärden tillåter: om det så är 12 eller 20 timmar efter senaste målet. Om ätfönstret är 1-2 timmar längre bryr jag mig heller inte så mycket om. 
När semestern är slut och kvällsträningarna tar vid så fastar jag antagligen en helgmorgon när jag tränar och sen en vardag när jag inte tränar alls. Funkar bäst för mig! :)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: