cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Lördag och TRÄNING! :D

Kategori: Träning

 

 

Fastan gick väl sådär denna lördag: vaknade med känning (1,9) klockan sju och tog 5-6 mandlar därefter skötte kroppen resten genom en rekyl. Som tur var steg det inte mer än till strax över 4,0 :)

Tog en kort promenad och stack iväg till klubben! Strax före halv elva hade blodsockret sjunkit något och låg på 3,7 - för säkerhets skull tog jag en paranöt och en valnöt innan passet. Full av "nervositet", energi, spänning inför hur det skulle gå, kände jag redan under uppvärmningen att jag var taggad! Dagens pass såg ut enligt följande:

WOD på tid:

3 Rounds
10 Handrelease push-up
15 Sit-up
20 Boxjump

2 Rounds
10 Burpees
15 Goblet Squat 24/16kg (kettlebell)
20 Double unders

1 Round
10 HSPU
15 Walking lunges
20 Shuttle run 12 m

Jag kände mig stark, explosiv och fullproppad av positiv energi! Trots det fick jag en urusel tid, men jag har mina aningar om att det kan bero på mina svagheter i den här WODen: boxjumps, double unders, burpees och HSPU... Bara att fortsätta öva ;) Väl hemma avslutade jag dagens träning med 4:45 min abs workout

Blodsockret därefter var dessvärre katastrofalt; 11,6 men jag tog ett par enheter bara och räknade med att när adrenalinet och all spänning släppt så sjunker det av sig själv!

Jag är så NÖJD att träningen funkade! Frågan är om det är tack vare nötterna? fastan? Behöver jag kosttillskott innan träning?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: