cissif

Diabetes/CrossFit/LCHF

Vad hände?

Kategori: Min diabetes

 
Undrar jag... Som diabetiker är man van vid att alltid få höga blodsockervärden när man har drabbats av något virus. Inte den här gången
Det är nog mer än ett år sen som jag var riktigt dålig, men det slog som sagt till i förra veckan: halsont, feber, hängig och sen "förkyld". Det konstiga var att mina blodsockervärden var bättre än på länge! Vafalls??
 
Tänkte radda upp allt som var annorlunda under de dagar som jag var hemma:
-Bortsett från att jag tog långtidsverkande vid femsnåret så sov jag tills jag vaknade (ställer alltid klockan annars)
-Ingen morgonpromenad
-Ingen lunchpromenad (var ute 5-10 min två av dagarna bara för att få frisk luft)
-Ingen träning - varken på kvällen eller dagen
-Lunchen var ingen "vanlig varm" mat: bestod istället bl.a av ägg och tonfisk med majonnäs en av dagarna
-Startade varje dag med en sk. Bullet Coffee istället för frukost (2dl svart kaffe, 2 msk smör, 1 msk kokosfett som mixas)
-Läste och vilade hela dagarna
 
Jag hade värden på mellan 2,0 och 6,0 dagarna igenom och tog endast 4 enheter måltidsinsulin per dag!
Helt "sjukt" ;D
Någon som har en aning?
 
 
Detta då i jämförelse med hur denna dag  har varit än så länge, då jag vaknade med känning (2,6) och därefter steg blodsockret till 6,6 på bara 5 timmar och det enda jag intog var Bullet Coffee...
Men då ska man också ta hänsyn till att jag sov fruktansvärt dåligt och var ganska stressad: dels att vara tillbaka till allt som jag missat på jobbet, dels att hösten kommer i och med att semestern är slut och dels att jag vill hinna träna innan det är dags för operationen (sen vet jag ju inte hur länge jag måste vänta innan CrossFiten kan komma igång igen).
Hoppas att det lugnar ner sig snart och jag kan få njuta av lika låga värden som förra veckan ;) - men träningen får nog vänta lite till: känner mig tyvärr inte helt 100 än... Får hoppas att min kära vän bad till Snorgudarna som hon sa att hon skulle <3
 
Imorrn siktar jag in mig på att träna på klubben igen i alla fall! *längtar*
 
 

Kommentarer

  • ylva säger:

    Helt fantastiskt med dina värden trots sjukdomen - har aldrig varit med om det någonsin, månntro Bullet coffee - intressant verkligen!

    Svar: Nu vet jag ju inte om det beror på min Bullet Coffee eller något annat: denna veckan, när jobbet kommit igång igen, så har värdena varit högre "trots" kaffen...
    Cissif

    2012-08-23 | 21:36:53
    Bloggadress: http://cissif.logg.se

Kommentera inlägget här: